Prago Union na rozhovoru aneb důležitá je muzika!

03.06.2010 16:14

 

Prago Union jsou po několika letech zpět s novou deskou. DJ Skupla ukončil spolupráci s Katem a byl nahrazen velmi kvalitním Djem, který si říká Maro. DJ Maro nascratchoval celou desku a teď působí jako hypeman při koncertech. Vidět jste ho mohli vystupovat třeba s partičkou Gambers Reprs.

Vzhledem k tomu, že máte venku novou desku, tak se moje první otázka bude týkat právě jí. Povězte mi, jaké máte ohlasy na Dezorient Expres.

Kato: Album je venku něco málo přes tři týdny, takže je velmi těžké bilancovat. Velmi mile mě například překvapil křest desky v Lucerně, na který se přišlo podívat opravdu dost lidí a atmosféra nemohla být lepší.

 
Dj Maro: Jak říká Kato, tak je velmi těžké dělat už teď nějaké závěry, ale od skalních fandů a kamarádů máme velmi dobré ohlasy.
 
 
Jaký je to pocit, když stojíte na pódiu a pod sebou máte jen fanoušky, kteří se přišli podívat na vaší show a znají vaše texty? Užíváte si to ?
 
Kato: Bohužel na to většinou nemáme moc čas, protože vždy chceme podat 100% výkon a bereme to spíš jako závazek k lidem, kteří si koupili lístek a očekávají koncert bez chyby. Většinou jsem nervózní jak „chcanky v botě“ .
 
DJ Maro: Přesně tak, já celou show sleduju Adama, abych ho mohl doplňovat a všechno kalapalo, tak jak má.
 
Mezi poslední deskou Prago Union a Dezorientem uteklo skoro 5 let. Proč tak dlouhá časová prodleva?
 
Kato: Když něco dělám, tak se snažím, abych do toho dal maximum. Potřeboval jsem načerpat nějakou novou inspiraci. Čekal jsem na to, až budu mít zase co říct. Všechny texty píšu od srdce, přesně tak jak to cítím. Proto jsem čekal skoro 5 let, protože to byla přesně doba, která mi dala zase nějaké životní zkušenosti, ze kterých jsem mohl čerpat.
 
Pohybujete se na české scéně. Jaký máte na ní názor? Poslechnete si někdy třeba nějakou jinou tuzemskou kapelu?
 
Všechno, co bych chtěl k této otázce říct je přesně řečeno v tracku Hip Hop! Samozřejmě je tady pár kapel, které si rád poslechnu a mohu i říct, že jich je více, než v minulosti. V žádném případě nevyhledáváme nějaké spory. Bereme to spíš tak, že každý má jiný přístup k věci a lidi to buď ocení nebo neocení.
 
Kato, ty už se na scéně pohybuješ opravdu dlouho. Pověz nám, jak vnímáš celý posun za tuto dobu?
 
Kato: Změnila se opravdu spousta věcí. Nejvíce asi to, že lidi před lety muziku vnímali daleko víc. Sami si jí vyhledávali a užívali. Na akce chodí mnohem více mladých lidí, což beru spíše jako pozitivum, protože když dokážou ocenit muziku, tak já budu jedině rád! Když mi bylo 15, tak jsem nebyl jinej. Vzal jsem tátovy rifle a obrážel jsem klub za klubem.
 
 
V souvislosti s novým albem vás čeká i spousta koncertů. Kde vás budeme moct vidět?
 
K vidění budeme určitě na všech větších festivalech, jako je Hip Hop Jam, Votvírák a určitě proběhnou i nějaké zastávky v menších klubech po republice.
 
Nepřemýšleli jste někdy, že pozvete na desku nějaké hosty? Featuring teď dost ve světě letí.
 
Ano, dělají to teď takhle všichni. A právě proto, to my chceme dělat jinak. Nechceme z našich posluchačů dělat hlupáky, vycítí, když budeme dělat muziku pro peníze a ne pro ně.
Každopádně, až budu mít pocit, že se do textu hodí třeba tenhle umělec, tak nebudu váhat a pozvu ho. Kvalitní muzika je pro mě zkrátka nejdůležitější.
 
Mohu vás poprosit o vzkaz pro naše čtenáře?
 
DJ Maro: Rozhodně nelámejte hůl nad českou scénou. Přijdou ještě velké věci.
 
Kato: Vy tvoříte část té scény, takže je jen na vás, jakou muziku budete podporovat a kam se scéna bude dál vyvíjet.

—————

Zpět


    Cristiano Ronaldo    Battle-Rap    Digitalizace záznamů    Elektroráj    Micado    Bouřňák    Hodinky

. var gaJsHost = (("https:" == RubicusFrontendIns.location.protocol) ? "https://ssl." : "https://www."); document.write(unescape("%3Cscript src='" + gaJsHost + "google-analytics.com/ga.js' type='text/javascript'%3E%3C/script%3E"));